Sugeng Pinarak Ing Alam Lamunanipun Tiang Ndusun

Custom Search

Monday, July 21, 2008

Komplah tempatku untuk mengadu !!!

Sering aku ingin menjerit sekuat tenaga, mengeluarkan semua yang menyekat di dalam dada, tapi aku malu pada orang di sekeliling yang tidak tau apa-apa.

Kadang-kadang bila hatiku sedang buntu, pikiranku sempit, nafasku serasa begitu sesak sering kali aku meragui keadilan tuhan.
konon katanya "tuhan itu adil, tuhan itu maha pengasih... tapi mengapa tuhan membiarkan sepanjang hidupku berada dalam kesengsaraan??? mengapa tuhan tidak pernah mendengarkan do'a-do'aku???"
Tapi jika kusadar dari lamunan, aku sering menyesal " kenapakah aku meragui keadilan tuhan" betapa besar dosaku, karena tidak mempercayaimu sepenuh hatiku.
Ya tuhan ampunilah semua dosa-dosaku, dan tuntunlah hambamu ini ke jalan yang terang !!!

Setiap hari aku merasa sepi, hidup di dunia bagai sebatang kara, tidak punya sesiapa, tiada tempat untuk mengadu, tiada ruang untuk ku menangis.